• Новини4U
  • ОбразоваНИЕ
    • Професия Студент
    • Гласът на университета
    • Смелите млади
    • ДепартаментЪТ
    • Нрави и Обичаи
  • АrtTube
    • ЧитаТел
    • КиноEкран
    • АванСцена
    • сТИх и разкАЗ
    • AртStreet
    • Музика
  • LifeStyle4U
    • (Не)удобнияТ стол
    • ИзВКУСтвото на храната
    • Бъди позиТИвен
    • Мода
    • Бекстейдж
  • ПоПътя
  • Студентско радио
  • АрхивиТЕ
  • ФотоГалерия
  • Нашите Автори
  • Кои сме ние
  • Новини4U
  • ОбразоваНИЕ
    • Професия Студент
    • Гласът на университета
    • Смелите млади
    • ДепартаментЪТ
    • Нрави и Обичаи
  • АrtTube
    • ЧитаТел
    • КиноEкран
    • АванСцена
    • сТИх и разкАЗ
    • AртStreet
    • Музика
  • LifeStyle4U
    • (Не)удобнияТ стол
    • ИзВКУСтвото на храната
    • Бъди позиТИвен
    • Мода
    • Бекстейдж
  • ПоПътя
  • Студентско радио
  • АрхивиТЕ
  • ФотоГалерия
  • Нашите Автори
  • Кои сме ние
Instagram Facebook-f Tiktok Youtube
Начало АrtTube Музика

Тенорът Кристиян Христов: Влюбвам се във всяко сопрано, с което пея

Учениците на Райна Кабаиванска са гаранция за бъдещето на операта

от New Blog 4U
ноември 28, 2024
в АrtTube, Музика
A A
0
Тенорът Кристиян Христов: Влюбвам се във всяко сопрано, с което пея
Споделете във FacebookСподелете в X

Автор: Анелия Диамандиева
Снимки: Димитър Чилов, Атанас Атанасов, Крум Стоев и Косьо Хаджигенчев

Майсторските класове на Райна Кабаиванска, организирани от Нов български университет и изпълнителния директор д-р Георги Текев, са едни от най-значимите събития в света на оперното изкуство и младите изпълнители. Кристиян Христов е един от лауреатите на ХХIV Международен майсторски клас, като неговото участие му донесе стипендия за обучение в консерваторията „Vecchi Tonelli“, Модена, Италия. Кристиян е на 24 г. от София. Срещаме се в столично заведение в час, в който може да се нахрани без да се притеснява, че някое ястие ще попречи на пеенето му. Определени храни възпрепятстват гласът да разгърне пълния си потенциал, поради което и отпадат от менюто на певците около три часа преди концерт или репетиция. Питам го как е започнал да пее… Съвсем непринудено, казва. Един ден докато пътува в колата с майка си, 10-годишният Кристиян се заслушва в диск-концерт с най-различни популярни изпълнители в дует с Павароти – Стинг, Елтън Джон, Марая Кери. Неочаквано, си казва: „Този дебелият чичко пее по-добре от всички други! Искам и аз да пея като него!“ Днес вече той се чувства късметлия, защото за разлика от много свои колеги е имал шанса да дебютира и пее в няколко продукции. Нещо, за което много оперни певци полагат многогодишен труд, но не успяват.

Наистина ли в този момент в колата, решихте категорично, че това е Вашето призвание?

Да, въпреки че имаше моменти, в които съм се съмнявал. Но все пак, от този миг нататък бях твърдо решен, че ще пея.

А преди това въобще ли не сте пели?  

Не, никога. Майка ми твърди, че като бебе съм се приспивал сам пеейки си, но аз не вярвам в тази история. (смее се)

Къде сте учили и с какво се занимавате в момента?  

Ако не се лъжа, мисля, че съм първият и последният стипендиaнт в класа на маестра Кабаиванска, завършил специалността “Оперно пеене” в Нов български университет. Преди два месеца дебютирах в операта на австрийския град Грац с ролята на Алфредо от “Травиата” на Верди в няколко спектакъла, което беше готино преживяване. Беше доста стресиращо, трябваше да ме изритат на сцената, защото се притеснявах да пея пред хората. А в момента съм в процес на кандидатстване за магистратура в “Royal Academy of Music” и “Royal College of Music” в Лондон.

Как станахте част от тази продукция на „Травиата“?

Един мой много близък приятел – Иван Кюркчиев ми помага да си намирам ангажименти, за да се развивам. През месец декември ще правим турне с концерти в Румъния, България и Гърция. Евентуално догодина ще имам и турне в Германия и в Австрия с операта „Набуко“ , където ако ме вземат, ще бъда в ролята на Исмаел. Тя беше първата, с която дебютирах на 22 години в Русенската опера, отново благодарение на Иван. Така, че се надявам в Австрия да “затворим кръга” с „Набуко“.

Защо именно операта Ви грабна повече от всяко друго изкуство?

В операта има всичко. Да, пеенето и музиката са най-важни, но извън тях в операта има театър – драма и артистизъм, без да изключваме и сценографската част – костюмите и декорите, които често са дело на художници. Много ми харесва, че операта е изкуство, което на практика обединява всички други в едно. Не на последно място, при нас обикновено няма микрофони. В операта си „гол на сцената“ с точно толкова, колкото можеш.

Вие за втори път сте част от майсторския клас на маестра Кабаиванска.
Тази година е имало над деветдесет кандидати за прослушване, от които са избрани само четиринайсет. Какво се иска, за да стане човек част от класа на Райна Кабаиванска?

Трудно е да се каже. Аз смятам, че не притежавам неограничено количество талант и не бих казал, че съм по-заслужил от другите деветдесет. Просто така се е случило… Късмет. Но съм добър и в приказките, така че може би съм я убедил, че си заслужава. (смее се)

Разкажете как протича майсторският клас?

Най-често започваме по обед, защото за наша радост, Кабаиванска обича певците и разбира, че на никого не му се пее в 10:00 сутринта. За певците този час е ранен, защото най-често, за да започнеш да пееш, трябва да се събудиш поне три часа по-рано и да раздвижиш гласните си връзки. Майсторският клас започваше в ранния следобед и продължаваше до вечерта. В тези пет часа се изреждат да пеят около половината от участниците. Другата половина или слушат, или работят с пианиста. Така или следиш как работят другите, или работиш над материала, който трябва да подготвиш за следващия ден.

С какво майсторският клас на Райна Кабаиванска е различен от стандартното класически певческо обучение?

С риск да се повторя, фактът, че обучението започва в час комфортен за певците е нещо, което не е стандартно. Репетиции, майсторски класове обикновено започват в 09:00, 10:00 ч., което на повечето певци не им е комфортно. При маестра Кабаиванска има едно уважение към певеца. Освен това, в нейно лице ние откриваме извор на безкрайна информация, свързана с операта, както интерпретационна, музикална, така и техническа. Контактуваме с човек, който притежава извънредно много знания, който е от друго поколение певци. Самата тя е пяла и работила с гласовете, които всеки един от нас идеализира. За сопраните един такъв идол е самата Райна или Мария Калас. За тенорите – Джузепе ди Стефано, Франко Корели. Тя може да ти предаде нещо от онова великолепно време.

Кой е най-важният урок, с който си тръгнахте миналата година и с какво надградихте тази година?

Не пей болен! – миналата година. А пък надграждането се случва всеки ден. Ще цитирам Бениамино Джили, считан за един от най-великите тенори в историята на оперното изкуство. След спектакъл, журналист му задава следния въпрос: „Маестро, вие кога се научихте да пеете така?“ И той отговаря: „Преди 5 минути, когато слязох от сцената“. Така че, съществува едно безкрайно надграждане, което продължава докато имаш глас и никога не спира.

Вие как подхождате при изграждането на определен образ?

Операта много често има друго вдъхновение. Историите не винаги са създадени специално за въпросната опера и често фокусът е само върху една част от някое литературно произведение. Когато трябва да се подготвиш за дадена роля, обикновено се опитваш да вникнеш изцяло в психологията на героя, а той в операта не винаги е същият като в книгите. Най-често интерпретацията се крие вътре в самата музика. Това за мен, означава, че музикалният отпечатък върху теб, е нещото, което после ще бъде твоята интерпретация – импресията. Музиката не оставя еднаква импресия върху всеки човек. На един му прави впечатление едно, на друг друго. Така че това е нещото, което най-много допринася, според мен.

Колко важна е средата в която работиш, за да се получи успешен спектакъл?

Когато имаш колега, който е там просто, за да си изпее ариите и няма никакво взаимодействие помежду ви, целият спектакъл няма нужния ефект. Когато не си вътре в историята и просто искаш да си свършиш работата и да си отидеш, това се отразява и върху реакцията на публиката.

Не е ли подобно на любовта, трябва да има химия между двама души, за да се сработят?

Не, то не е подобно, то е същото.

Същото е, но вероятно с някой партньор може много добре да се получават нещата и без да имате романтични чувства помежду си?

Не знам, аз се влюбвам във всяко сопрано, с което пея, така че не мога да кажа нищо по въпроса. (смее се)

С кой герой най-силно се идентифицирате?

С Андре Шение от операта на Умберто Джордано „Андре Шение“.

А коя роля мечтаете най-много да изпълните?

Андре Шение. Но ако трябва да е заради популярността на операта, най-интересно ще ми бъде един ден като изпея Калаф от „Турандот“. Заради реакцията на публиката.

Любим композитор?

Пучини, защото музиката му е най-близко до начина, по който се чувства човек, когато е в еуфорията на силните емоции, без значение, дали ще са любов, омраза, ярост. Просто, когато си в момент на такива бурни чувства, мисля че тази музика ги представя най-близо до реалността.

Освен операта каква музика обичате?

Джаз.

Какъв съвет бихте дали на някого, който иска да се включи в майсторския клас на маестра Кабаиванска?

Да влезе с широка усмивка и като му зададат въпроса: „Как си?“, да отговори с: „Много добре!“. (смее се)

Какво бихте казали на маестра Кабаиванска?

Бих й благодарил за възможността въобще, да се развивам, защото тя, като артист с около седемдесет години опит зад гърба си, е един от най-квалифицираните хора, които могат да ти дадат най-много насоки не само за музикалната и интерпретационната част, а за това изобщо как да станеш певец. А да си певец означава също така да знаеш, как да се представяш като поведение, как да създаваш контакти, тъй като в нашата работа има и бизнес, а Кабаиванска може да те научи и на него. На по-лично ниво, иска ми се тя да чувства в наше лице – нейните ученици, че операта има добро бъдеще. На още по-лично ниво, се надявам да открие у мен нещичко, от това, което ми е давала от онези мои любими певци, за които по-рано говорих. Нещо, което съм усвоил.

 

Свързани Публикации

София ще се превърне в сцена на световната оперна магия на 17-ти и 19-ти януари

София ще се превърне в сцена на световната оперна магия на 17-ти и 19-ти януари

януари 9, 2025
Съхранените мигове на царска София

Съхранените мигове на царска София

април 15, 2025
Gen Z vs. Литературата

Gen Z vs. Литературата

октомври 30, 2024

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Търси …

Няма резултат
Вижте всички резултати

Рубрики

Популярни

Златен ескалатор впечатлява Бенетон
Новини4U

Златен ескалатор впечатлява Бенетон

от New Blog 4U
май 22, 2025
Защо се върнах в България?
ОбразоваНИЕ

Защо се върнах в България?

от New Blog 4U
октомври 30, 2024
Тормозят ли планетата Черният петък и празниците?
Мода

Тормозят ли планетата Черният петък и празниците?

от Селин Ариф
декември 4, 2024

Най-нови

Златен ескалатор впечатлява Бенетон

Вдъхновяващата среща с режисьора Крис Захариев в NewBlog4U

Девет хубави песни се борят за любовта на публиката във второто издание на конкурса „New University Talent“

Хакатонът – работа, забавление и нови приятелства

Любов, страст и религия в изложбата ,,Песен на песните. Отгласи’’

Крис Захариев пред NewBlog 4U: как се разказват истории, които докосват?

Събития Събития Събития

Новини4U

ОбразоваНИЕ

  • Професия Студент
  • Гласът на университета
  • Смелите млади
  • ДепартаментЪТ
  • Нрави и Обичаи
  • Професия Студент
  • Гласът на университета
  • Смелите млади
  • ДепартаментЪТ
  • Нрави и Обичаи

АrtTube

  • ЧитаТел
  • КиноEкран
  • АванСцена
  • сТИх и разкАЗ
  • AртStreet
  • Музика
  • ЧитаТел
  • КиноEкран
  • АванСцена
  • сТИх и разкАЗ
  • AртStreet
  • Музика

LifeStile4U

  • (Не)удобнияТ стол
  • Бъди позиТИвен
  • ИзВКУСтвото на храната
  • Мода
  • Бекстейдж
  • (Не)удобнияТ стол
  • Бъди позиТИвен
  • ИзВКУСтвото на храната
  • Мода
  • Бекстейдж

ПоПътя

Студентско радио

ФотоГалерия

АрхивиТЕ

Нашите Автори

Кои сме ние

NB4U-Logo

Гласът на студента!

Най-четени

Златен ескалатор впечатлява Бенетон

Синята лагуна на гръцките острови

Вдъхновяващата среща с режисьора Крис Захариев в NewBlog4U

Най-коментирани

Любов в чаша кафе

Познавате ли Дида от „Диада“?

Пет книги за (не)порасналите

За контакти

  • +359 889 128 861
  • newblog@nbu.bg

Следвайте ни в

Instagram Facebook-f Tiktok Youtube
Проектът е реализиран с финансовата подкрепа на Централен фонд за стратегическо развитие към Настоятелството на НБУ.
Уеб дизайн от SEOMAX.bg
  • Общи условия за ползване
  • Защита на личните данни
  • Общи условия за ползване
  • Защита на личните данни
Бисквитки

За да осигурим най-доброто изживяване, използваме технологии като "бисквитки" за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието за тези технологии ще ни позволи да обработваме данни като поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да се отрази неблагоприятно на определени функции и характеристики.

Функционални Always active
Техническото съхраняване или достъпът са строго необходими за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично поискана от абоната или потребителя, или единствено с цел да се осъществи предаване на съобщение по електронна съобщителна мрежа.
Опции
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъпът са необходими за легитимната цел да се съхраняват предпочитания, които не са поискани от абоната или потребителя. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъпът са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя на даден уебсайт или на няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Настройки
{title} {title} {title}
Няма резултат
Вижте всички резултати
  • Новини4U
  • ОбразоваНИЕ
    • Професия Студент
    • Гласът на университета
    • Смелите млади
    • ДепартаментЪТ
    • Нрави и Обичаи
  • АrtTube
    • ЧитаТел
    • КиноEкран
    • АванСцена
    • сТИх и разкАЗ
    • AртStreet
    • Музика
  • LifeStyle4U
    • (Не)удобнияТ стол
    • ИзВКУСтвото на храната
    • Бъди позиТИвен
    • Мода
    • Бекстейдж
  • ПоПътя
  • Студентско радио
  • АрхивиТЕ
  • ФотоГалерия
  • Нашите Автори
  • Кои сме ние
  • Новини4U
  • ОбразоваНИЕ
  • Нрави и Обичаи
  • ДепартаментЪТ
  • Гласът на университета
  • Смелите млади
  • Професия Студент
  • АrtTube
  • ЧитаТел
  • КиноEкран
  • АванСцена
  • сТИх и разкАЗ
  • AртStreet
  • Музика
  • LifeStyle4U
  • (Не)удобнияТ стол
  • ИзВКУСтвото на храната
  • Бъди позиТИвен
  • Мода
  • Бекстейдж
  • ПоПътя
  • Студентско радио
  • АрхивиТЕ
  • ФотоГалерия
  • Нашите Автори
  • Кои сме ние
  • Новини4U
  • ОбразоваНИЕ
  • Нрави и Обичаи
  • ДепартаментЪТ
  • Гласът на университета
  • Смелите млади
  • Професия Студент
  • АrtTube
  • ЧитаТел
  • КиноEкран
  • АванСцена
  • сТИх и разкАЗ
  • AртStreet
  • Музика
  • LifeStyle4U
  • (Не)удобнияТ стол
  • ИзВКУСтвото на храната
  • Бъди позиТИвен
  • Мода
  • Бекстейдж
  • ПоПътя
  • Студентско радио
  • АрхивиТЕ
  • ФотоГалерия
  • Нашите Автори
  • Кои сме ние
  • Нашите Автори
  • ФотоГалерия
  • АрхивиТЕ
  • Нашите Автори
  • ФотоГалерия
  • АрхивиТЕ
Instagram Facebook-f Tiktok Youtube