Два екипа студенти от НБУ са класирани за финала на 16-ия Международен конкурс по реклама Ad Venture, който ще се проведе на 26 април в Лондон. Третият класиран екип е от университет в Париж, Франция. Задачата на тазгодишното издание е изработка на рекламна стратегия за световноизвестната марка студен чай „Липтън“.
Младите таланти от екип „Moonrisers“ (Яна Димитрова, Катрин Цолова, Нели Тоскова, Камелия Мишева) и екип „Sunrays“ (Борис Бакалов, Станимир Терзиев, Ива Дриндолова, Антония Николова) ще пътуват за Лондон, за да представят идеите си на живо пред клиента. Те са третокурсници от бакалавърска програма „Реклама“ с ментори гл. ас. д-р Даниела Кадийска, гл. ас. Боряна Гигова и Иван Христов.
„В нашия проект разкрихме вътрешния свят на хората, които често остават неразбрани. Целта ни беше да ги поставим под прожекторите, за да знаят, че са чути. С гордост можем да кажем, че работата ни привлече вниманието на журито и ни изкара на върха, а пътят до него беше осеян с много забавление, силни приятелства и скъпи спомени“, казват момичетата от екип “Moonrisers” . „Да работиш по бриф за своето поколение е най-сладкия момент, който все повече ще ни се случва“, допълват от “Sunrays”.
А ето и коментарите на част от експертите, участвали в конкурса:
„Дълбочината, обхватът и качеството на изследванията и прозренията в тазгодишните предложения бяха изключителни! Също както и уменията приложени към творческите идеи – фантастични и добре формулирани отговори на зададения бриф. Абсолютна радост е да защитавам бъдещите звезди на нашата индустрия“, сподели Joanne Booth, председател на журито за 2024 г. И стратегически директор в Dentsu Creative.
„Стандартът на заявките беше невероятно висок, тъй като екипите внесоха някои наистина забележими стратегически и творчески умения. Нямаме търпение да видим как ще оживeят идеите на избраните финалисти“, коментира Jacqueline Koutoumas, Global Brand Manager Digital, Pepsi Lipton.
Ad Venture е първото паневропейско състезание, организирано от Европейския институт за обучение по търговски комуникации (edcom) и Европейската асоциация на комуникационните агенции (EACA), което всяка година събира над 300 студенти по комуникации от университети в Европа и други страни, предоставяйки им възможност да работят по казуси зададени от реални клиенти. Победителите в студентския конкурс получават билет за Cannes Lions International Festival of Creativity, където имат възможност за срещи с емблематични личности и обогатяване на уменията чрез наблюдение на водещи рекламни проекти и стратегии, определящи бъдещето на комуникационната индустрия.