Снимки: Симон Михайлова, Любослав Венев и снимки НБУ
Незабравимото приключение
Ако искате да се озовете в тайна лаборатория, където идеите се превръщат в успешни кампании и завладяващи послания, то това е „Рекламна академия“. Това е мястото, където се събират бъдещи рекламисти и креативни умове, за да приложат уменията, придобити в университета. Академията се провежда вече 12 години в пет дни на февруари в Нов български университет. Тя е тристранен проект на Нов български университет, Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА).
От притеснение към победа
Първият ден от това приключение се чувствах притеснена, казва Симон Михайлова, втора година на бакалавърската програма по Реклама. Нови хора, непознати предизвикателства. Като задача имах аз и екипът ми да лансираме изотонична електролитна напитка. Не знаех как ще се справя, дали ще намеря своето място в отбора, дали ще успея да дам най-доброто от себе си. След няколко часа прекарано време с колегите, ледът се разчупи, притеснението и колебанието отшумяха. Смехът стана постоянен в нашите разговори, работата вървеше с лекота и сякаш всички се познавахме от година.
Академията се превърна не просто в учебен процес, а в истинско преживяване – със стрес дали ще направим всичко за това кратко време, безсънни нощи, хаос в стаята (фотографите казаха, че това е една от най-разхвърляните стаи), невероятни идеи и моменти, с тиха и успокояваща музика за фон.
Последната вечер беше истинско изпитание. Всички бяхме изтощени и на ръба на силите си, очите ни се затваряха, в едната ръка парченце луканка, а в другата – мишката на лаптопите. Но не се отказахме.
Видеото за презентацията записахме буквално в последния момент. Точно когато си мислехме, че сме приключили се сблъскахме с най-големия проблем – изпращането. Системата не искаше да приеме файла, времето ни изтичаше, напрежението беше непоносимо и всички се молехме да можем да го изпратим преди 11:00 ч. Беше толкова стресово, че до последния момент бяхме убедени, че ще бъдем дисквалифицирани.
Оставаше една минута, но за късмет някак успяхме да го изпратим. Не само, че се справихме с това предизвикателство, но и спечелихме Награда за опаковка! Емоциите бяха неописуеми – ръцете ни трепереха от радост, защото не можехме да повярваме, че всичко това е реалност. Да, не успяхме да стигнем до първите три места, но и това означаваше много за нас. Този момент ни научи на нещо важно – никога да не се отказваме.
А най-хубавото от всичко – след края на Академията не просто си тръгнахме с нови знания и опит, но и с приятели, с които винаги намираме време за по кафе. „Рекламна академия“ беше един незабравим момент, който ме промени завинаги.
По-уверени и по-силни
Ако трябва да опиша „Рекламна академия“ с една дума – това е приключение, разказва Любослав Венев, студент втора година на бакалавърската програма по Реклама. Участвам в нея за втора поредна година и сега има огромна разлика. Първият път бях много плах и в по-голямата част от процеса бях просто наблюдател. Тогава научих какво всъщност е „Рекламна академия“ и кои са всичките необходими парченца от знания и умения, които са необходими за създаването на един цялостен продукт. Тази година имах като задача аз и екипът ми да лансираме първата българска all in one стрийминг платформа. Влязох с ясната представа какво ме очаква и чувствах, че съм по-сигурен в себе си заради натрупаните знания и умения от предишното издание и тези, които придобих в последната си година в университета и извън него. Буквално влязох all in и се наслаждавах по време на целият процес.
Бях в отбор който много бързо се превърна в един сплотен екип и накрая излезе, като едно семейство. Всички преживяхме в рамките на една седмица толкова много неща, но важното беше, че бяхме винаги с усмивки на лицата.
Този път усетих истинската магия на Академията и това, че прекарахме последната нощ в университета с амбицията да дадем живот на идеята си ни държеше будни до момента на презентирането, когато всички усетиха колко наистина сме изморени. Предизвикателствата, които срещнахме по-време на приключението не бяха малко – от това как да направим симбиозата между всички креативни идеи, които имахме, през правилното разпределение на времето и четирикратното записване на презентацията.
„Рекламна академия“ ти дава възможност да пребориш себе си, учи те как да работиш под напрежение, развива критичното мислене и отключва креативността ти.
В 12 ти сезон научих за себе си, че съм комбинативен и, че притежавам както стратегическо, така и креативно мислене.
Моят съвет към всички, които все още се чудят дали да се запишат и да се впуснат в това приключение в сезон 13 е: Давайте без много да го мислите, защото ще ви направи по-силни и уверени, а също така ще бъде едно преживяване, което ще си спомняте и разказвате след това на вашите семейства, близки, приятели и колеги.
„Рекламна академия“ – повече от проект
Когато Димитър Несторов, студент втора година на бакалавърската програма по Реклама, решава да се включи в „Рекламна академия“, първата му реакция е съмнение. „Още от самото начало бях много скептичен към всичко“, признава той. След това се оказва, че двамата с Любо ще са в един отбор. Митко разказва как с всеки изминал ден проектът се превръща в нещо много по-голямо от очакваното – преживяване, което оставя дълбок отпечатък в съзнанието му.
Работата в екип е в основата на Академията. Първоначално участниците са просто събрани хора, но бързо стават нещо много повече – приятели. „Влязохме като непознати, но излязохме като семейство“, споделя Димитър. Дългите нощи, прекарани в университета, не са били загуба на време, а напротив – един от най-ценните аспекти на преживяването. „Безсънните нощи повече са ми дали, отколкото са ми взели! Те бяха емоционални, вълнуващи, а единственото, което загубих, беше малко сън“, казва той с усмивка.
Но Академията не е само забавление. Тя дава важни житейски уроци. Димитър разбира, че не всичко е въпрос на победа. „Научих, че трябва да бъда по-смирен, че не е важно, кой ще спечели, а дали си се забавлявал. Осъзнах също, че е нужно да си разпределям времето по-добре и да бъда по-фокусиран върху целите си.“ Най-ценната награда обаче не е първото място, а приятелствата, които остават за цял живот. „Намерих хора, които мислят като мен. Радвам се, че съдбата ме събра с толкова готини, млади и талантливи хора.“
А, ако се чудите дали да се запишете в „Рекламна академия“, Митко има ясен отговор: „Записвайте се без да го мислите! Това е уникален социален експеримент, който си заслужава. Ще срещнете страхотни хора, ще научите нови неща и ще се предизвикате. Просто бъдете смели и излизайте от зоната си на комфорт!“
„Рекламна академия“ не е просто обучение – тя е преживяване, което оставя трайни спомени. Ако искаш да се развиваш, да намериш сродни души и да се забавляваш, не се колебай – гмурни се в това приключение!